Nova campanya institucional del govern amb vista al 27-S

Amb el lema ‘Preparats', es vol transmetre un missatge institucional de confiança per sortir de la crisi, si bé la doble lectura és evident

De moment durarà sis setmanes, tot i que es voldria allargar

26/05/15 02:00 BARCELONA - ÒSCAR PALAU
El govern va presentar ahir al matí la primera campanya institucional de l'executiu d'Artur Mas, rere el lema “Preparats”. Foto: ELISABETH MAGRE.

Preparats per fer una Catalunya millor. Fem-ho!Rere aquest leitmotiv, que a partir d'ara serà el paraigua de totes les accions de comunicació que emprengui qualsevol departament de la Generalitat, el govern va llançar ahir, tot just l'endemà de les municipals, una nova i ambiciosa campanya institucional amb què pretén transmetre un missatge de confiança “per implicar i animar els catalans a fer una embranzida final que faci irreversible el camí de la recuperació”, segons justificava en la seva presentació el secretari de Comunicació, Josep Martí. L'acció, que es desplegarà a través d'espots televisius diversos, falques en emissores de ràdio, publicitat a la premsa i mitjans digitals, anuncis al cinema i cartells exteriors, tindrà una primera setmana genèrica, abans de dividir-se en ítems més concrets protagonitzats per sectors socials i professionals específics. De moment, tot plegat s'allargarà sis setmanes, abans que la convocatòria del 27-S obligui a fer una aturada publicitària que el govern voldria que fos provisional, ja que donaria al missatge una vocació de permanència fins més enllà, en la pròxima legislatura. De fet, tot i que Martí ho vinculava estrictament a un missatge positivista sobre l'estat del benestar ara que diversos indicadors, com per exemple les dades d'atur, les exportacions o la demanda interna, corroboren una millora de la situació econòmica, és evident que el lema no és gens casual, ja que se'n pot fer una doble lectura sobretot amb vista a les plebiscitàries del setembre. “Qualsevol altra cosa és una metaanàlisi de qui la percep, perquè les campanyes poden tenir múltiples interpretacions”, es limitava a comentar Martí.

El govern equipara el Preparats, la primera gran campanya que impulsa l'executiu d'Artur Mas, a grans lemes de país com ara el Som-hi, que el tripartit va impulsar el 2009, o, anteriorment, d'altres que també van fer fortuna, com ara La feina ben feta no té fronteres, o el popular Som sis milions dels anys noranta. “L'objectiu és posar a la vista un punt d'ambició i d'optimisme en el desig d'arribar a una situació millor, amb més recursos, millors serveis i millor qualitat democràtica”, explicava Martí, que admetia, això sí, que el “retorn” que pugui tenir l'acció “se situa en el terreny de l'intangible”. “Es podran buscar indicadors en els pròxims mesos, però serà impossible determinar fins a quin punt hi haurà pogut influir”, admetia.

LA XIFRA

1,295
milions
costarà la inversió en mitjans per a la campanya, un milió menys del que s'havia destinat a l'última el 2009.

La meitat de cost que el 2009

Per avançar-se a possibles crítiques, el govern ja va fer públiques ahir les xifres de la nova campanya. El disseny ha costat 72.297 euros (60.000 més IVA), després d'un procediment negociat al qual es van presentar set empreses i que va guanyar DDB Tàndem SA. El pressupost total per a la inversió en els diversos mitjans i formats serà d'1.295.000 euros, que es vehicularan a través de la central de mitjans Focus Media. Martí deia que s'han utilitzat “criteris d'austeritat” en impulsar-la, i ho comparava amb l'última gran campanya institucional, el Som-hi, que el 2009 va costar 318.000 euros en producció i va invertir 2,3 milions en mitjans. De fet, el pressupost de Comunicació ha baixat de vora 50 a uns 20 milions des del 2011.

Darrera actualització ( Dimarts, 26 de maig del 2015 02:00 )