El PP ha posat el crit al cel per la visita d'avui d'Arnaldo Otegi al Parlament, convidat a instàncies de la CUP a la comissió d'Exteriors, presidida per la convergent Marta Pascal. El líder de l'esquerra abertzale es reunirà a les tres amb la presidenta de la cambra, Carme Forcadell, i, abans, amb els portaveus en la comissió dels grups que hi vulguin acudir, entre els quals hi ha, a part de la CUP, Junts pel Sí i Sí Que es Pot. Els populars van fer ahir una crida a la mobilització i van contraprogramar una visita que consideren “denigrant” amb una reunió a la cambra amb la presidenta de l'Associació de Víctimes del Terrorisme (AVT), María del Mar Blanco, i el president de l'Associació Catalana de Víctimes d'Organitzacions Terroristes (Acvot), José Antonio Vargas, que va criticar que Forcadell obri les portes a Otegi. El coordinador general del PP a Catalunya, Xavier García Albiol, va convidar ahir per carta la resta de presidents de grups parlamentaris a aquesta trobada alternativa d'última hora. Ciutadans s'hi reunirà pel seu compte, mentre que el PSC no hi acudirà.
A banda del PP, ni el partit taronja ni els socialistes participaran de la rebuda al secretari general de Sortu, que té intenció de presentar-se com a cap de llista a les eleccions basques de la tardor. García Albiol ja va enviar la setmana passada una altra missiva a Forcadell perquè prengués mesures per evitar la reunió “amb una persona que ha format part d'ETA i, després d'haver complert condemna, no ha demanat perdó a les víctimes de la barbàrie terrorista”. “Ni CDC podria haver caigut tan baix, ni Otegi podria haver somiat mai tenir CDC com a agitador de la seva candidatura”, va afirmar el dirigent popular.
“És encertat que el Parlament obri les portes a una persona com Otegi, que ha contribuït a fer que el conflicte basc es dirimeixi per vies únicament polítiques”, va defensar el diputat de la CUP Albert Botran.“És una llàstima que hi hagi grups que declinin reunir-se amb un actor importantíssim en la resolució d'un conflicte polític que, a més, ens ha tocat molt de prop a Catalunya”, va lamentar.
Els populars es van afegir a la petició oberta a Change.org per Societat Civil Catalana perquè el Parlament retiri la invitació i van intentar estendre la polèmica a Madrid. En el context preelectoral actual, el PP va instar el PSOE i Ciutadans a fer front comú contra la rebuda institucional.