"Posem a l'abast de tothom els nostres coneixements", afirma el col·lectiu, la creació del qual ha estat liderada per Sala i Martín. F. FORNÉ
Sis prestigiosos catedràtics s'han agrupat per combatre les "campanyes de desinformació" que, en la seva opinió, s'estan creant per impedir que Catalunya "decideixi el seu futur lliurement". La creació d'aquest grup ha estat impulsada per Xavier Sala i Martín, catedràtic a la Universitat de Colúmbia (Nova York) i, de fet, els sis acadèmics tenen en comú que han fet carrera a les universitats anglosaxones. El lobi s'ha autobatejat com a Col·lectiu Wilson, en honor a l'expresident nord-americà Woodrow Wilson, "un gran defensor del dret d'autodeterminació".
"Hem decidit posar a l'abast de tothom els nostres coneixements i opinions al servei dels ciutadans perquè puguin destriar millor el gra de la palla, les veritats de les falsedats, les realitats de les exageracions i els arguments correctes dels incorrectes", afirma el col·lectiu en un comunicat. S'estrenaran aquest matí amb la posada en marxa de la seva web (Wilson.cat), en la qual bolcaran les opinions sobre com ha d'afrontar Catalunya les potencials dificultats que tindrà el procés d'independència. El seu objectiu és que els ciutadans tinguin "la millor informació possible" sobre les oportunitats i conseqüències que hi hauria.
Entre els integrants, un dels noms que més sorprèn és el de Jordi Galí, catedràtic de la Universitat Pompeu Fabra que ha fet carrera a Cambridge, Nova York i Massachusetts i que fa tres anys va sortir a les travesses com a candidat al Nobel d'economia. Galí mai ha estat gaire amant de l'exposició pública, però sembla que, en aquest cas, ha optat per fer un pas endavant.
La resta de membres del col·lectiu són Carles Boix, catedràtic de Princeton i col·laborador de l'ARA; Pol Antràs, catedràtic de Harvard; Gerard Padró i Miquel, catedràtic d'Economia a la London School of Economics, i Jaume Ventura, investigador sènior al CREI i exprofessor a Massachusetts.