El Punt Avui

El govern prepara una llei per ordenar el personal de l'Agència Tributària catalana

L'executiu vol encarrilar l'organització de la hisenda pròpia, que hauria de recaptar i gestionar tots els impostos

Forma part del pacte amb ERC

09/07/14 02:00 BARCELONA - ODEI A.-ETXEARTE
La seu de l'ATC al carrer Fontanella de Barcelona, integrada a la xarxa Tributs de Catalunya Foto: JUANMA RAMOS.

El govern tira endavant el seu pla per dotar de més personal l'Agència Tributària de Catalunya (ATC). Després de la carta en què l'agència estatal advertia que no facilitarà la mobilitat dels seus treballadors que hagin optat a la convocatòria de 24 places per al cos català de gestors tributaris, l'executiu d'Artur Mas va emprendre el primer tràmit per ordenar el personal funcionari de l'òrgan administratiu que hauria de recaptar i gestionar tots els impostos que paguen els catalans amb la independència. Es tracta, de fet, d'un compromís adquirit per CiU i ERC en la llei d'acompanyament dels pressupostos d'enguany. En la seva reunió setmanal, el consell executiu va aprovar ahir la memòria preliminar de l'avantprojecte de llei.

La futura norma unificarà totes les que regulen a hores d'ara el personal funcionari de l'agència. Aquest nou marc legal ha d'establir les bases per fer una planificació administrativa dels recursos humans que caldrà perquè l'ATC exerceixi totes les competències que té atribuïdes i preveure un creixement ordenat perquè l'agència pugui “esdevenir la futura administració tributària única i pròpia de Catalunya”.

La previsió és que la xarxa Tributs de Catalunya arribarà a comptar amb 1.421 treballadors. Segons el Consell Assessor per a la Transició Nacional, Catalunya necessitaria una plantilla d'entre 7.000 i 8.000 persones d'acord amb els paràmetres de la Unió Europea.

El govern avança en la simplificació del sector públic

El govern treballa en la redacció de la norma de simplificació del sector públic. El consell executiu va aprovar ahir la memòria preliminar de l'avantprojecte de llei d'organització i de funcionament de l'administració de la Generalitat i el sector públic, que unificarà en una sola norma el model d'organització dels departaments, de les entitats que formen l'administració pública i altres aspectes com ara els instruments per a la gestió de les organitzacions públiques.

La Generalitat al·lega que la legislació vigent està “desfasada” pel que fa a la regulació departamental i “es troben a faltar noves figures organitzatives” adequades a les necessitats actuals. Per tancar el projecte el govern tindrà en compte les conclusions de l'informe elaborat per la Comissió d'Experts presidida per Guillem López-Casasnovas i les recomanacions del Consell Assessor per a la Reactivació Econòmica i el Coneixement.

Darrera actualització ( Dimecres, 9 de juliol del 2014 02:00 )