Espanya, en forma de rodalies

22/05/15 02:00 -

L'estratègic servei de rodalies que connecta la capital del país amb el territori més immediat i permet el flux diari de treballadors i altres usuaris va tornar a quedar ahir en evidència amb una aturada que torna a constatar la deixadesa, la inoperància i l'estat d'abandó en què es troba aquesta infraestructura que gestiona la Generalitat però que depèn d'un Estat que cada cop és més clar que la utilitza per extorsionar políticament la població de Catalunya d'una manera indigna. Els usuaris d'aquest servei han de tenir clar que la falta d'inversió i la indolència permanent amb què l'ens públic Adif tracta les instal·lacions ferroviàries a Catalunya és la típica d'una empresa imperial que presta el servei d'una manera colonial perquè considera que invertir a Catalunya és invertir en una ciutadania que és de segona, que només hi és per finançar les obres faraòniques que es fan en altres bandes i acotar el cap i creure que per això la capital és a Madrid.

El ciutadà que pateix aquesta ignomínia ha de saber que aquest és un dels peatges que cal pagar si es vol que Catalunya continuï formant part de l'Estat espanyol. L'usuari de rodalies s'ha de conformar des de fa anys a veure com
arriben ministres de Madrid prometent inversions milionàries i obres que l'experiència demostra que només convencen els il·lusos, els incauts o els que es volen enganyar a ells mateixos. Davant d'aquesta situació intolerable que, amb més o menys intensitat, fa una dècada que dura, ja no n'hi ha prou amb protestar enèrgicament o convocar reunions urgents. Cal començar a planificar bé com fer la desconnexió i deixar de confiar en els cants de sirena que arriben d'un ministeri incompetent.

Darrera actualització ( Divendres, 22 de maig del 2015 02:00 )